Bereikbaarheid Klantenservice
Wij krijgen momenteel meer telefoontjes van klanten die een extra bestelling willen plaatsen of vragen hebben over de beschikbaarheid van producten. Dat kan betekenen dat je wat langer moet wachten voordat je een van onze medewerkers aan de telefoon krijgt. Dat vinden wij vervelend, waarvoor onze excuses. Om snel een bestelling te plaatsen kun je ook gebruikmaken van Mijn MediReva of onze bestelapp (gratis via App Store of Google Play Store). Op www.medireva.nl/bestellen lees je er meer over.

Extra materiaal bestellen niet nodig
Er komen steeds vaker vragen van klanten met het verzoek of MediReva extra materiaal wil leveren voor de zekerheid. Wij begrijpen deze bezorgdheid en de onrust die deze situatie met zich meebrengt. Echter hoef je je geen zorgen te maken over de levering van materialen. Wij hebben voldoende voorraad in ons distributiecentrum. Bovendien staan wij in nauw contact met fabrikanten die ons hebben verzekerd dat hun voorraden momenteel meer dan voldoende zijn. Daarnaast staan wij in nauw contact met de overheid en zorgverzekeraars. Mochten er zaken veranderen, dan ondernemen wij gepaste actie en houden wij jou uiteraard op de hoogte.

Levertijd van 1 tot 3 werkdagen
De veiligheid van onze medewerkers staat voorop. Daarom vragen we mensen met verkoudheid, hoestklachten en/of koorts thuis te blijven. En waar mogelijk vragen we medewerkers om thuis te werken. Daarnaast zijn de werktijden in ons Distributiecentrum verruimd. Dat doen we zodat er niet te veel mensen in dezelfde ruimte aanwezig zijn en ze voldoende afstand van elkaar kunnen houden. Hierdoor kunnen we de continuïteit van onze bedrijfsvoering waarborgen. Ook PostNL heeft maatregelen getroffen om op een verantwoorde wijze pakketten te bezorgen. Deze maatregelen kunnen, in combinatie met een verhoogd aantal telefoontjes en bestellingen, leiden tot een langere levertijd. Houd rekening met 1 tot 3 werkdagen. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om tijdig te bestellen en je normale bestelpatroon aan te houden. Bestellen kan snel via Mijn MediReva of onze bestelapp (https://www.medireva.nl/bestellen/).

Huisbezoeken alleen indien strikt noodzakelijk
Om het risico op coronabesmetting te beperken, bezoekt MediReva klanten alleen als dat strikt noodzakelijk is. Dat doen we in overleg met zorgprofessionals in het ziekenhuis of met de verwijzende huisarts. Is een bezoek niet noodzakelijk, dan sturen wij pakketten op per post en nemen daarna telefonisch contact met je op. Het kan zijn dat we extra vragen stellen over je gezondheid en of je onlangs in risicogebieden bent geweest.

Afhaalpunten Maastricht en Gronsveld tijdelijk gesloten
Alle bestellingen worden voorlopig bezorgd. Uit voorzorg zijn de balie en onze hulpmiddelenwinkel in ons hoofdkantoor in Maastricht en het uitgiftepunt in ons Distributiecentrum in Gronsveld tijdelijk gesloten. Ook al heb je in de bestelapp of op de website aangegeven dat je je bestelling ophaalt, is dat niet mogelijk. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, zorgen wij ervoor dat je bestelling gratis op het bij ons bekende huisadres wordt bezorgd. Heb je materialen/producten over en wil je die retourneren? Ook dat is tot nader order niet mogelijk. Vriendelijk verzoek om die materialen even thuis te bewaren.

Leveren mondkapjes en wegwerphandschoenen
Op 6 mei werd bekend dat het dragen van een mondkapje in het ov verplicht wordt vanaf 1 juni. Het gaat hierbij om niet-medische mondkapjes, omdat er geen schaarste mag ontstaan in de zorg. Omdat iedereen zelf voor een mondkapje moet zorgen, krijgt onze Klantenservice hier veel vragen over. MediReva levert geen mondkapjes, maar Hulpmiddelwereld.nl wel. Kijk op deze site voor meer informatie en bestel ze gemakkelijk online. Wegwerphandschoenen zijn momenteel niet meer op voorraad. Wij proberen ze zo snel mogelijk weer in ons assortiment te hebben.

Maatregelen PostNL
Ook PostNL heeft aanvullende maatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hieronder de maatregelen van PostNL:

  • Bezorging van post en pakketten
    De meeste pakketten van MediReva kun je zonder te tekenen aannemen. De bezorger houdt gepaste afstand. Als je wel moet tekenen voor een pakket, dan tekent de bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen ze om het contact tussen mensen te minimaliseren. Ze vragen de ontvanger om de laatste drie tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld.
  • Verruiming bezorgtijden en andere maatregelen voor bezorgers
    PostNL werkt op dit moment aan de verruiming van de dagelijkse bezorgtijd en andere maatregelen voor bezorgers. Ze treffen aanvullende maatregelen om de werkomstandigheden zo gezond en veilig mogelijk te houden en de kans op besmetting te verkleinen.

Veelgestelde vragen
Het zijn onzekere tijden zijn nu coronavirus om zich heen grijpt waardoor velen met vragen zitten rondom dit virus. MediReva wil daarom zo goed mogelijk antwoord geven op diverse veelgestelde vragen van klanten. Dat doen we in dit artikel.

Coronagerelateerde tips en artikelen
Op ons platform Vertel… kun je meer lezen over wat het coronavirus voor je gezondheid betekent en hoe je zo fit en gezond mogelijk kunt blijven. De komende weken delen we regelmatig nieuwe tips en artikelen die je op weg helpen als je medische hulpmiddelen gebruikt.